top of page

יצירתיות: 5 דרכים פשוטות להגברת היצירתיות שלכם

האם ניתן להגביר או אפילו לפתח יצירתיות ?

מתחם חדש בתל אביב ("Quala"), טוען שכן.

קראו את הטקסט הבא בקול:

"עבורי קואלה הם יקרים.. חברים, אני ממליץ לעזוב ולא להגיע לקואלה.

לעשות כסף נטו ולא ליהנות זה הרעיון שלהם.

כאן המוטו הוא "לעצמך לוותר" מבלי לפתוח ת'ראש ליצירתיות.

דבריי היו אמת ולא שקרים.

מצטער... "

חכו רגע, קראו את הטקסט שוב, אבל הפעם מהסוף להתחלה.

נייס , הא ?

משפט מוכר טוען ש"הדברים החשובים באמת, סמויים מן העין" ולדעתנו יש בכך מן האמת.

המציאות ניתנת לפרשנות בדרכים רבות, וניתן להסיק מסקנות רבות ומגוונות מכל התנסות שאנו עוברים. לדעתנו, יצירתיות הינה יכולת חשובה ביותר, לפענח, ליצור ולפעול במציאות היום יומית.

השאלה המתבקשת היא כיצד יצירתיות יכולה לעזור לנו בחיים?

אז האמת היא שיצירתיות יכולה לעזור לנו בכל תחום שהוא. בדייטינג, בתקשורת והעברת מסרים, בעבודה ואפילו במשפחה (מי מאיתנו לא נזקק מדי פעם לאיזה תירוץ יצירתי כדי להרגיע בן/ בת זוג זועמים אחרי ששכחנו להדיח כלים?).

החדשות הטובות הן שיצירתיות נמצאת בכל אחד ואחת מאיתנו , עלינו רק מוטלת החובה לסייע ליצירתיות לפרוץ החוצה.

כיצד אתם בטח שואלים... מהו הסוד? אז את הסוד תוכלו לגלות דרך חדרי הבריחה הניידים שלנו "סודו של מנהל הבנק" אבל עד אז, קבלו מאיתנו 5 דרכים פשוטות לעזור ליצירתיות שלכם לפרוץ החוצה!

#1 - דעו והאמינו שאתם ייחודים - יש רק אחד/אחת כמוך בעולם, ולכן מתוך ההבנה הפשוטה הזו, ניתן לייצר תוכן ייחודי ומקורי שהוא רק שלך. האם אי פעם חשבת על כך שלזמן קצר מאוד היית האדם הצעיר ביותר בעולם...? כלומר, כבר מהרגע שהגעת לעולם היית אחד ויחיד! כנראה שגדלת מאז (אנחנו מקווים) אבל בהחלט נשארת מיוחד. חשבת פעם כמה משמים היה המצב אילו היינו כולנו זהים? לא לחינם נבראנו שונים אחד מהשני, נצל זאת לטובתך ודע כי אתה עולם ומלאו, יחיד ומיוחד!

#2 - אתגרו את עצממכם - כלי פרקטי נוסף שאנו קוראים לו "חדר הכושר ליצירתיות" הינו פשוט ביותר לביצוע: נסה לאתגר את עצמך, נסה לחשוב כיצד היית מתנהג בצורה מסוימת, בסיטואציה מסוימת, ולך בדיוק לכיוון הנגדי, שחה נגד הזרם. תופתע לגלות שיוצאים ממך דברים חדשים שלא הכרת ושזה בהחלט מרגיש טוב ומרענן.

#3 - השוו את עצמכם לעצמכם בלבד - הקפד לא להסתכל על אחרים, הם לא רלוונטיים אלייך, נסה להיות טוב יותר ממי שהיית אתמול. דע כי דימוי עצמי חזק נבנה מתוך הסתכלות פנימה ולא החוצה.

#4 - פתחו את הראש לזווית הסתכלות נוספת על החיים - ישנו משפט "פסימי" ביהדות: "כי מעפר באת ואל עפר תשוב". ניתן להסתכל על משפט הזה באופן פסימי למדי, כלומר, לא משנה מה נעשה, בסוף נמצא את עצמנו באותו מקום, אך בעזרת זווית ראייה אחרת ניתן לראות זאת כאפשרות ליזום, ליצור, לנסות, ובמיוחד- לטעות. לא משנה באילו משימות נכשלנו - בסוף במילא לא נהיה פה, ואם לא עכשיו אז מתי?

אישה שמחה וחייכנית נכון? עכשיו הפכו את המאמר...

כפי שאמרנו, הכל עניין של זווית הסתכלות על החיים.

#5 - הפיקו את המיטב מכל סיטואציה - זכרו, בכל מצב, טוב או רע, קיימת הזדמנות. ניתן להפוך כמעט כל דבר רע למשהו טוב, מצחיק ויצירתי. בפעם הבאה שאתם נתקלים בסיטואציה רעה או בלתי מתוכננת נסו להפוך זאת לטובתכם. חשבו שונה, נסו להבין כיצד ניתן להוציא מהמצב את המקסימום. תופתעו לגלות שלפתע, גם דברים שהלכו בדיוק הפוך ממה שתכננתם קרו לטובה ושיחקו לטובתכם בסופו של דבר. לפעמים נדמה לנו כי "זו הסיטואציה" ולא ניתן לראות אותה באור אחר. תפיסה זו שגויה מן היסוד- תמיד יהיה ניתן להפיק ממנה נקודות אור ולמצוא בה דברים חדשים, לפתוח פתח להזדמנות חדשה ממצב "קיים" ולראות דברים שונה ממה שראינו בהתחלה.

הסתכלו על התמונות הללו במבט ראשוני. מה אתם רואים?

עכשיו נסו להפיק את המקסימום מהמצב וגלו דברים חדשים... הוציאו את היצירתיות שבכם והסתכלו שוב על התמונות...

האם מצאתם בתמונה מימין גם את האישה הצעירה וגם את הזקנה?

האם הצלחתם למצוא בעץ "הפשוט למדי" פרצופים שונים? (אנחנו ספרנו 10)

האם הבחנתם באדם המעשן בתוך שלגיה היפה?

כפי שלמדנו עכשיו, בעזרת יצירתיות והסתכלות שונה, בעלת כיוון חדש, ניתן להוציא מגוון דברים ואפשרויות מסיטואציות שנראות לנו סטנדרטיות לגמרי.

נסו לאמץ זאת לחיים! מהיום נסו להסתכל על כל סיטואציה שאתם נתקלים בה באופן מקורי ויצירתי, תגלו כי כל בעיה הופכת לאפשרות, וכל אתגר שנראה בהתחלה כאריה, בעזרת קצת יצירתיות, הופך להיות עכבר!

(או ארנב שהופך להיות ברווז במקרה שלנו...)

לאחר שנתנו לכם טעימה קטנה לעולם היצירתי שלנו, ובמידה ואתם רוצים להמשיך לעבוד על היצירתיות שלכם באופן משמעותי, ולקבל כלים חזקים ויעילים, אז יש לנו משהו להציע...

בנינו במיוחד בשבילכם מתחם חדש (דנדש) בלב תל אביב, עיר האורות, המלא בכל טוב. קראנו למתחם "קואלה" (Quala) והוא חדשני בטירוף.

תוכלו ליהנות מהרצאות מרתקות הנוגעות בשלל נושאים (וביצירתיות בפרט), תוכלו לחוות את חדרי הבריחה הניידים שלנו אשר יעצימו אצלכם את שיתוף הפעולה, היצירתיות, הדינאמיקה הקבוצתית, התקשורת ועוד, ותוכלו אפילו להשכיר את המתחם לאירוע החלומות האישי שלכם.

המתחם כולו מעוצב בסגנון היצירתי ביותר ומלא חידות ואתגרים בכל מקום אפשרי. חוויה של ממש בלב תל אביב.

חלק קטן משלל הלקוחות המרוצים שלנו:

פוסט נבחר
פוסטים אחרונים
ארכיון
תגיות
עקוב אחרינו
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page