top of page

GAMIFICATION - ?מה הסוד שהחברות המצליחות ביותר כבר למדו

כבר יותר מעשור, שעולם המשחקים הוטמע בארגונים, חברות, מוסדות חינוך ואף יוזמות ממשלתיות כאמצעי מרכזי ומאפשר להקניית מיומנויות, לימוד דרך התנסויות, הטמעת מערכות חדשות, העברת מסרים ואף הקניית ערכים.

כאשר הקמנו את קווסטר חדרי בריחה (Questair Escape Rooms) בשנת 2016 ולאחר אירוח של מאות ימי גיבוש קבוצתיים וימי גיבוש לחברות, גילינו את כוחו של המשחק ככלי משמעותי לפיתוח צוותים, למיון עובדים ולהקניית ידע ומיומנויות.

העובדות מדברות בעד עצמן:

חדרי בריחה

בקצרה על מישחוק (Gamification):

מישחוק הוא השימוש בטכניקת משחקים ותחרות להעברת ידע, על ידי מינוף הרצון הטבעי של אנשים להתחרות, לקשרים חברתיים ולהשתתף בפעילויות.

נכון להיום, כל חברות ה-FORTUNE 500 בצפון אמריקה שמשתמשות במישחוק כטקטיקה לאימון ולימוד, מדווחות על החזרי השקעה בתשואות המצופות. כל שנה, מושקעים מיליוני דולרים על מישחוק, והסטטיסטיקות מראות שההשקעה נכונה ועובדת.

פסיכולוגים וחוקרי מוטיבציה, מציינים שמוטיבציה אצל בני אדם נשאבת ממקורות כגון: הצלחה, משמעות, חיזוק והשפעה חברתית – כל אלו באים לידי ביטוי במשחקים ותחרויות. מדובר במדע "פשוט", כאשר אנו מאותגרים או מתוגמלים, מוחינו מפריש סרוטונין ודופמין... "החומר שעושה תחושה טובה". כאשר חווים הצלחה באתגר, ההשפעה שגופינו חווה מעצים את חווית הלמידה. מחקרים שנעשו לאחרונה, הראו שמשחקים יכולים לשפר את יכולות הזיכרון והקשב.

ישנן 3 גישות מרכזיות לשימוש במשחקים לאימון ולימוד:

  • הגישה ההתנהגותית – לימוד ע"י תגמול, חיזוקים ותחרות.

  • גישת הזיכרון – לימוד ע"י שינון וחזרה.

  • גישת האופי – לימוד ע"י עשייה.

כחלק מפעילויותנו, הפעלנו את חדרי הבריחה הניידים בין אם בארגון עצמו או במתחם החדשנות והיצירתיות שהקמנו עבור ימי גיבוש (Quala – קואלה) למעל מאה חברות בשנה האחרונה וראינו את האפקט וההשפעה הרבה של משחק ותחרות בין צוותים, על העבודה הקבוצתית, השיח הפתוח והמשתף, יכולות התחקור-שיפור והתמודדות עם קשיים ולחצים.

בשיח אוחר עם הצוותים והמנהלים, הם דיווחו על שיפור משמעותי בכל ההיבטים שצויינו.

את האלמנטים של הפיכת חווית הלמידה למשחק לקחנו למספר רב של מקומות, ביניהם:

חדר חידות למיון והערכת עובדים, קופסאות בריחה להעברת תוכן לימודי וערכי בבתי ספר שונים, חדר בריחה שמטרתו לעודד גיוס ושירות משמעותי, משחקי חידות ללימוד על ארץ ישראל, משחקי חידות ללימוד על חגי ישראל, וחדרי בריחה ניידים לארגונים לתרגול הגנה בסייבר, תחקור ושיפור בצוותים והכרות עם מערכות חדשות שמוטמעות בארגונים.

הלימוד האמיתי והעמוק מתבצע בשילוב התנסות במשחק והעברת תוכן רלוונטי. לאור זאת, שילבנו בפעילויות הקבוצתיות ובחדרי הבחירה הניידים הרצאות מובילות ומרתקות על האתגרים בסביבת העבודה בזמננו, איתם צוותים ועובדים מתמודדים ביום יום ולהם השפעה ישירה על שביעות הרצון מהעבודה ועל הפרודקטיביות ואפקטיביות.

בין ההרצאות המלוות את הפעילויות:

  • "לא בורחים מבעיות" – על יצירתיות וחשיבה חדשנית לפתרון בעיות.

  • "6 שיעורים מ-10000 אנשים" – תחקור ושיפור על בסיס השיטה המצליחה של חיל האוויר.

  • "הולכים לעיבוד" – סדנא קבוצתית לעבודת צוות ושיתוף פעולה אפקטיבי ופורה.

רוצים להקסים את האנשים בארגון שלכם ולשלב בו את אחת מהפעילויות שלנו?

פוסט נבחר
פוסטים אחרונים
ארכיון
תגיות
עקוב אחרינו
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page