top of page

YOU CAN'T BE WHAT YOU CAN'T SEE

חדרי בריחה והקשר שלהם לעולם התעסוקה העתידי של נערים ונערות

בורחים יקרים, החלטנו הפעם לכתוב לכם בלוג בנימה אישית יותר. כבר מזמן רצינו לשתף אתכם במקום שממנו אצלנו הכול התחיל. אנחנו נעשה את זה הפעם מעט אחרת. מוכנים? תנסו לחזור אתנו יחד אחורנית, לאותו הרגע בילדות שאמא או אבא יושבים אתכם. כבר שעת לילה מאוחרת, החדר חשוך, אתם בפיג'מה האהובה עליכם ואמא או אבא מקריאים לכם סיפור לפני השינה. זה שוב הסיפור על הטייס, הכבאית, המורה או הרופאה, ושוב אותה שאלה מוכרת נזרקת לחלל החדר כשהספר נסגר. חמודי, מה תרצה להיות כשתהיה גדול? / חמודה, מה תרצי להיות כשתהיי גדולה? מוכר לכם?

הרי כשהיינו ילדים יכולנו כל יום להתעורר לתוך פנטזיה אחרת. יום אחד אתה חוקר ומגלה מדינות רחוקות, יום אחר את מנהלת את העולם ויום אחר את בעלת כוחות סופר על. כילדים התנסינו בתפקידים השונים ובמקצועות המגוונים דרך המשחק. אבל אז, גדלנו קצת, הפסקנו לשחק, התבקשנו להיות יותר רציניים ואחראיים, אבל אותה השאלה "מה תרצה להיות כשתהיה גדול" הלכה אתנו לאורך כל הדרך. לחצו על הריבוע הירוק בעמוד הבלוגים הראשי.

והינה, כבר גדלנו, אנחנו, כבעלי מתחם קווסטר ישראל, היינו צריכים להחליט על מסלול קריירה. "נגמרו המשחקים" כמו שאומרים בעולם המבוגרים. חיפשנו כל הזמן איפה יהיה המקום בו נצליח לשלב את עולם התעסוקה עם אחת האהבות הגדולות שלנו - חשיבה יצירתית, דמיון, חשיבה מקורית, אתגרי מחשבה, התמודדות עם בעיות ופתרונן, עבודת צוות, שיתוף פעולה, אדרנלין ועוד ועוד. ניצבנו בפני שוקת שבורה. אבל אז החלטנו שלא, אנחנו לא מוותרים על החלום. החלטנו שאנחנו הולכים להפגיש את עולם המשחקים עם עולם האנשים - ומכל הגילאים. כך פתחנו את מתחם חדרי הבריחה שלנו קווסטר ישראל.

מה שמוביל אותנו היא האמונה כי למשחק אין גיל, להפך. אנחנו מאמינים כי באמצעות חדר הבריחה ילדים וילדות, נערים ונערות, יכולים להתנסות בעולמות תוכן שונים ובתפקידים מגוונים. לשעה קלה הם יכולים להיות כל מה שירצו להיות, מדעני גרעין, טייסים, סוכני מוסד ועוד ועוד. הם יוכלו בעזרת חדרי הבריחה לפתח את החשיבה היצירתית שלהם, לחזור ולהשתמש בדמיון, יכולת שהיום ילדים עושים בה שימוש מועט בגילאים המבוגרים יותר, יוכלו להתנסות בעבודת צוות שהיום היא הבסיס לכל תפקיד בעולם התעסוקה המודרני, להתמודד עם מצבי לחץ ואתגרים, ויותר מהכל, פשוט לחזור ולשחק במשחקי תפקידים.

YOU CAN'T BE WHAT YOU CAN'T SEE

מחקרים מראים כי בכדי לשאוף תעסוקתית גבוה ורחוק ילדים צריכים בתקופה קריטית בהתבגרותם להיחשף לדמויות "רול מודל" ממגוון רחב כמה שיותר. הנערים והנערות זקוקים לדמויות להזדהות עמן. המשפט – YOU CAN'T BE WHAT YOU CAN'T SEE מאוד חזק בהקשר זה, ועוד יותר מעניין בהתייחס לנערות. ידוע כי נערות לא יתנסו בדברים חדשים כל עוד לא ראו בת אחרת מתנסה לפניהן. מחקרים מראים כי בנות צריכות יותר את הביטחון לדעת שעשו זאת לפניהם בכדי לפרוץ לתחומים חדשים וללכת על מסלול תעסוקתי שאולי אין בו רוב נשי.

כחלק מאותם ערכים בהם אנו מאמינים בקווסטר, אנחנו גאים לספר לכם כי לקחנו חלק בכנס שהוקם בדיוק למען מטרה זו. השבוע נערך הכנס "יריד מגמות החינוך הטכנולוגי 2017", וכחלק מהאמונה שלנו כי לחדרי הבריחה תרומה משמעותית ובעלת ערך לחשיפת נערים ונערות למה הם יכולים להיות בעתיד, תוך חידוד הכישורים הרלוונטיים לעולם התעסוקה העכשווי, החלטנו לשתף פעולה עם עמותת PMI לניהול פרויקטים. הכנס "יריד מגמות החינוך הטכנולוגי 2017" הוקם בשיתוף עם "תעשיידע", משרד החינוך והתאחדות התעשיינים בישראל ומטרת הכנס הייתה חשיפה של התלמידים לכל עולם התעשייה ומתן כלים לבחירת מסלול הלימודים שלהם. כחלק משיתוף הפעולה, עזרנו בהקמת ביתן "חדר בריחה" לעמותת PMI לניהול פרויקטים. אנו רואים משמעות גדולה בשיתוף פעולה זה, מתוך אותה האמונה שהזכרנו קודם לכן –

YOU CAN'T BE WHAT YOU CAN'T SEE. מטרת הכנס הייתה לחשוף נערים ונערות, בתקופה קריטית זו בשנה לפני בחירת מגמות הלימוד בחודש אפריל לעולם הטכנולוגיה והתעשייה העכשוויים. עולם המצריך מנערים ונערות חשיבה יצירתית, יוזמה, דמיון, עבודת צוות, התמודדות עם אתגרים....נו, כבר קלטתם לאן אנחנו חותרים? נכון מאוד! כל הדברים שניתן להפיק בשעה בודדת של משחק בחדר הבריחה שלנו בקווסטר.

בכנס ביקרו 20,000 נערים ונערות מכל רחבי הארץ, מכל קשת האוכלוסייה ולמשך שלושה ימים רצופים. הם הסתובבו בין הביתנים השונים שניסו לתת להם טעימה על עולם המבוגרים ועל התפקידים והמקצועות השונים והמגוונים אליהם הם יכולים להיחשף כעת, ובתקווה לשאוף להגיע אליהם. בכנס אף נוכח שר החינוך נפתלי בנט במטרה לקדם את המקצועות הטכנולוגיים והריאליים בישראל. כחלק משיתוף הפעולה עם קווסטר, היינו אחראיים לתת לנערות ולנערים שנכנסו לביתן חוויה רגעית וייחודית של מהי עבודת צוות נכונה, תוך ניסיון לפתור חידות ואתגרים בזמן כל זה תחת ניהול פרוייקט חלוקת אחריות ועמידה בזמנים. פגשנו את מיטב בני הנוער, חדורי עניין, סקרנות, מוטיבציה, יוזמה ואמביציה. ללא ספק זו הייתה חוויה ייחודית ומרגשת בעבורנו, לצאת אל השטח עם הידע והכלים שלנו ולפגוש את קהל היעד הייחודי הזה.

כחלק מהערכים אותם אנו מקדמים בקווסטר נתנו להם פידבק על המאמץ וההשקעה, על הדרך, התהליך, החשיבה, שיתוף הפעולה, האם עבדו יחדיו, האם נתנו האחד לשני מקום לביטוי עצמי, האם הבליטו את החוזקות שלהם, ולא רק על התוצר והתוצאה הסופית – האם הצליחו כמות חידות מסוימות או האם סיימו בדיוק בזמן. מחקרים מראים כי עולם התעסוקה המודרני זקוק לאנשים בעלי יכולות אלו בדיוק. ניתן לראות כי יותר ויותר ארגונים עוברים היום למודלי עבודת צוות וזונחים בצד את המודל הישן של עבודה עצמאית. כבר אין צורך במומחיות בלבד, יש צורך באנשים לומדים ומתפתחים, היודעים לעבוד יחד זה עם זה, ליצור יש מאין, בהנחה היוצאת מתאוריית הגשטלט כי "השלם גדול מסך חלקיו", ואם כל אחד יקבל את המקום לבטא את יכולותיו וייתן גם לאחר, התוצר הסופי יהיה טוב ופורה יותר.

אז בורחים יקרים, מכל הגילאים אשר תהיו, מקווים שנהניתם לקרוא את הבלוג הנוכחי שמספר את הסיפור שלנו, ושמציג את עולם הערכים עמו אנו מגיעים לתחום חדרי הבריחה. ללא ספק הייתה לנו השבוע זכות נהדרת להיות שותפים בפרויקט אדיר ומשמעותי. מקווים שבפעם הבאה שתקריאו לילדכם סיפור על הכבאי או הטייסת ושאותה שאלה ידועה – "מה תרצה להיות כשתהיה גדול" תיזרק לחלל החדר, תזכרו כי לכם יש חלק משמעותי ביצירת "רול מודל" בעבור ילדיכם, וכי היום אתם יכולים להיות שותפים פעילים בהכנת ילדיכם לעולם התעסוקה בדרך חדשה ומהנה - אפילו בשעה בודדת של משחק יחדיו בחדרי הבריחה שלנו.

מקווים שנהניתם לקרוא ושנתראה.

קווסטר חדרי בריחה תל אביב

פוסט נבחר
פוסטים אחרונים
ארכיון
תגיות
עקוב אחרינו
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page