top of page

חדרי בריחה מדריד - ביקורת

אחרי שכבשנו את בודפשט, הגיע הזמן להכיר קצת את מדריד, עיר הבירה היפיפייה והשופעת של ספרד. המון מה לראות, לאכול, לקנות, ומסתבר שגם לברוח!

בהתחלה, כשחיפשנו לפני כמה חודשים חדרי בריחה במדריד, הגענו לביקורות ישנות כאן בקבוצה שפורסמו לפני שנה, ובאינטרנט כל מיני אופציות לא ברורות שלא נראו לנו מעניינות במיוחד. ואז גילינו את fox in a box. לחברה הזאת יש חדרים בפריסה עולמית, ובין היתר חמישה חדרים במדריד שחלקם כפולים ומועתקים למקומות אחרים.

היינו סך הכל שבוע במדריד, ואודות להמלצותיו של Lee Ballan היקר, הלכנו לשני חדרים של אותה החברה, בשני סניפים שונים וקרובים מאוד למלון שהיינו בו.

מחיר כניסה ממוצע לחדר הוא 70 ש״ח לאדם. כל אחד מהחדרים של fox in a box עלה לנו 65 יורו לארבעה משתתפים, כלומר 65 ש״ח לאדם. המחיר יותר זול מבארץ, אבל יש כמה דברים חשובים שכדאי לדעת ולהכיר.

בארץ כבר התרגלנו לרמה גבוהה של שירות והשקעה שבאה לידי ביטוי בעיצוב, בטכנולוגיה, ובחוויה הכוללת. בחדרים בחול, ובמדריד בפרט, יש שני ״מכשולים״ ששווה להתעכב עליהם ולהתאים ציפיות מתונות מראש.

האחד, מכשול השפה. הספרדים במדריד על הפנים באנגלית, ככה שהאופציות מצטמצמות יותר ויש צורך לבדוק מה מותאם לאנגלית. השני, רמת הקושי. אופי החדרים הוא בעיקר חידתי, והם לרוב ארוכים ומאתגרים יותר מבארץ. המוח כל הזמן עובד ותמיד יש מה לעשות. יש מקומות שמתגאים באחוזי ההצלחה הנמוכים, ואם עברו 60 דקות, סביר להניח שיוציאו אתכם מהחדר גם אם לא צלחתם את המשימה. שיטת הרמזים של חברת fox in a box היא שניתן לבקש רמז כל 10 דקות. אם המפעיל רואה שנתקענו, הוא כמובן ישתדל לעזור ולייעץ על מנת לזרום עם המשחק. אופי החדרים של החברה הוא בכלל לא לברוח, אלא להשלים משימה מסוימת.

המתחם הראשון אליו הגענו כלל שני חדרים: הבונקר והזומבים. מתחם נעים ומאובזר במשחקים, מעוצב יפה, ועם מפעילים מקסימים. האנגלית שלהם סבבה לגמרי, והמפעילה שלנו, אנה, התעניינה בניסיון שלנו ובאופי החדרים בארץ, ואפילו תיאמה איתנו, מיוזמתה, לגבי אופי המשחק שלנו כדי שנוכל לחוות אותו בצורה הטובה ביותר.

The Bunker

אז הגענו לבונקר עתיק בתור חיילים של הצבא הספרדי ונודע לנו שאנחנו נמצאים תחת מתקפה. עלינו לפרוץ לחדר הבקרה הסודי ולמנוע את הפיצוץ הגדול. ירדנו אל המרתף והמפעילה אנה העבירה לנו תדריך אווירתי מגניב וקשוח בהתאם למשימה. החדר מעוצב בצורה אותנטית לגמרי ונאמר לנו שבעבר הוא שימש כבונקר אמיתי. החללים מעטים אבל די מרווחים, טיפה מעומעמים, ומלווים בסאונד חביב לסירוגין. יש המון מה להספיק ולעשות הכל רגע נתון, והחדר לא פשוט בכלל. יש קצת חיפוש והמון אלמנטים קלאסיים שמשולבים בחידות מנעולים ומעט טכנולוגיה. מצאנו את עצמנו מתלהבים מהפיצוח של כמה מהחידות, ולפעמים זה פשוט כיף טהור ואדיר. בהמשך החדר הרגשנו שאנחנו מתברברים ונתקענו על משימה טכנית מרגיזה. דבר נוסף שעצבן אותנו בחלל השני, הוא שהיה חם ולוונו בצליל חוזר שהפריע להתרכז. מהרגע הזה הבנו כבר לא נספיק לסיים את החדר, ונשארו לנו עוד שתי חידות לסיום. המפעילה הגיעה להוציא אותנו והראתה לנו בקטנה את מה שלא הספקנו. יש בחדר אלמנט מרכזי מגניב, רק שעד שמבינים שהוא כזה כבר כמעט ונגמר החדר והזמן, ולכן ידיעה מראש הייתה תורמת פה לא מעט לזרימה טובה יותר של המשחק. אז סך הכל מדובר בחדר חידות טהור ונהדר, עם כמה רעיונות חזקים והרבה היסק ומחשבה. קצת באסה שלא סיימנו, אבל היה נחמד.

לכמה אידיאלי? - 3-5 משתתפים. מתאים לילדים? - אפשרי אם באים בקבוצה מעורבת. בשל רמת הקושי ואופי החדר, הייתי אומר שהם פחות יהנו. מחיר: 65 יורו ל- 4 משתתפים. שילמנו 20€ מקדמה. קישור לאתר: http://foxinaboxmadrid.com/reservation/index/game/bunker דירוג: 8/10.

המתחם השני אליו הגענו כלל חמישה חדרים: שני חדרי כלא, שני חדרי רוצח, וחדר בנק אחד. מתחם מדליק ביותר, מעוצב מהמם, ומאובזר במשחקים וכל מיני שטויות. גם כאן האנגלית של המפעילים הייתה סבבה לגמרי.

The Bank

דיל עם הבוס הגדול הוביל אותנו לבנק המרכזי במדריד. הפריצה הלילית החלה והשומר בהפסקה של שעה. זה בדיוק הזמן המושלם לצאת למשימה הגורלית, ללכת על כל הקופה, ולשדוד את הבנק. החדר ברובו מתנהל באווירה אפלולית כשכל אחד מהשודדים מקבל פנס. גם כאן המפעיל הכניס אותנו בצורה נהדרת למשימה, ויצאנו לדרך. בהתחלה לא זרם לנו, אבל אז התחלנו לרוץ על החדר. זו ההגדרה לחדר כיפי עם חידות קלאסיות, מאתגרות וטהורות. פשוט כיף אדיר לפתור אותן. גם העיצוב לא רע, הוא קלאסי ומשרדי, נאמן לתמה. יש כמה חידות מדהימות שלא נשכח, לצד בודדות שלא ממש בתמה. בנקודה מסוימת בחדר, ראינו שהמפעיל שכח לסדר דברים מסוימים. כשמדובר בשלושה אלמנטים שכבר פתורים או לא ניתנים לפתירה, זה קצת מבאס ותוקע את רצף המשחק. נתנו לנו אקסטרא זמן, אבל עדיין לא הספקנו לסיים את החדר. היינו ממש עם הכסכס כשלבסוף נשארה לנו משימה טכנית ושתי חידות אחרונות וקלילות. בדומה לבונקר. האמת שכל דקה פה קריטית, כי החדר ארוך מאוד ויש מלא מה להספיק. אז אמנם לא צלחנו במשימה, אבל זה היה חדר נהדר לסגור איתו את הטיול. נהנו מכל רגע, חדר חידות מעולה.

לכמה אידיאלי? - 3-5 משתתפים. מתאים לילדים? - יהיה קשה, אז קשה לי להאמין שהם יהנו ממש. מה גם שכמעט ואין חיפושים. מחיר: 65 יורו ל- 4 משתתפים. שילמנו 20€ מקדמה. קישור לאתר: http://foxinaboxmadrid.com/reservation/index/game/bank/…/203 דירוג: 9/10.

הביקורת נכתבה על ידי עידו נוימן

קווסטר חדרי בריחה תל אביב

פוסט נבחר
פוסטים אחרונים
ארכיון
תגיות
עקוב אחרינו
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page